Jouw partner om locatiedata slim in te zetten

Strava-challenge: hoe technologie – en een béétje competitie – onze collega’s sportiever maakt

Sinds een aantal jaren organiseert GEO Solutions de Strava-challenge, een sportieve actie gebaseerd op de bekende loop-app. Want… die heeft een API waar we – als creatieve developers – heel wat mee kunnen doen.

Competitieve collega’s die willen deelnemen aan de Strava-challenge, linken hun profiel aan een dashboard dat op maat gemaakt werd. Op 1 juli wordt het startschot gegeven en wordt er meteen “intens” gestreden. Gedurende die periode zie je overal op kantoor mensen wandelen en zie je ‘loopvergaderingen’ op de parking.

Voor iedereen

De Strava-challenge is met inclusiviteit in gedachte uitgewerkt: niet enkel voor hardlopers dus. Het idee is dat iedereen kan meedoen, ook met simpele beweegminuten door te wandelen; Al krijg je dan wel een ‘slowpoke’ badge als ludieke knipoog. Er zijn elke maand ook aparte challenges om extra minuten te verdienen. Bijvoorbeeld: de langste afstand, hoogtemeters, de mooiste natuurfoto’s, …

Het eindresultaat in het beeld hieronder is een route van ons hoofdkantoor naar de locatie van het teambuildingsweekend. Elk punt representeert de afstand die een collega heeft afgelegd, wat we in GIS-termen “linear referencing” noemen.

What’s next?

Het hele platform is gebouwd met open source elementen en krijgt elk jaar een upgrade. Wat we dit jaar hebben uitgevonden? Dat kan je volgen op ons LinkedIn-profiel.

De finale

Tijdens het jaarlijkse teambuildingsweekend aan zee wordt de winnaar bekend gemaakt. Er zijn prijzen voor de winnaars, voor diegenen die minimum 10 minuten per dag actief is geweest én voor diegenen die simpelweg hebben deelgenomen. Everyone’s a winner, dus. En terecht, als je maar sportief bezig bent!

Benieuwd hoe je jouw locatiedata slim kan inzetten?

Jouw project bespreken?
Neem contact op!